Žanras: (none)
Cenzas: N-7. Jaunesniems būtina suaugusiojo palyda
Kino teatruose nuo: 2010-10-01
Kino teatruose nuo: | 2010-10-01 |
Trukmė: | 1h 5min |
Platintojas: | Tarptautinis Kauno kino festivalis |
Istorija
His-story
Režisierius / Director: Deimantas Narkevičius
Scenarijaus autorius / Screen writer: Deimantas Narkevičius
Operatorius / Cinematographer: Audrius Kemežys
Filme Deimantas Narkevičius ir jam artimi žmonės leidžiasi į prisiminimus apie vaikystę ir savo tėvus. Prisiminimų istorija prasideda menininkui keliaujant pajūriu, tęsiasi važiuojant traukiniu į gimtąjį miestą, dar vėliau perkeliama į brolio sapną apie mirusius tėvus, o baigiasi kamerai rodant pilką, atšiauraus grožio mišką. Pasakojime nėra patoso, pompastikos ar istorinės prievartos kritikos, jaučiama tik melancholija ir neišsakytas įsitikinimas, kad žmogus, o ne istorija žymi mūsų pasirinktą kelią. Filmuota su autentiška 7-ojo dešimtmečio rusiška filmavimo įranga.
Lietuvos energija
Energy Lithuania
Režisierius / Director: Deimantas Narkevičius
Scenarijaus autorius / Screen writer: Deimantas Narkevičius
Operatorius / Cinematographer: Audrius Kemežys
Montažo režisieriai / Editors: Jonas Juozapaitis, Deimantas Narkevičius, Audrius Kemežys
Muzikos autorius / Music by: Wolfgang Amadeus Mozart
Filmas „Lietuvos energija“ – dokumentinio stiliaus studija apie elektros energijos įmonę. Kartu tai istorija apie sovietiniais metais pastatytą Elektrėnų miestą. Šis pramoninis miestas buvo suprojektuotas kaip optimizmo ir modernistinio etoso pavyzdys, simbolizavęs Lietuvos technologinę revoliuciją. Deimantas Narkevičius naudoja jau XXI a. Elektrėnuose filmuotą medžiagą: urbanistinius landšaftus, pramogų zonas, elektrinės ir jos interjero detales, interviu su elektrinės darbininkais. Nostalgiją stiprina autoriaus naudojama „Super-8“ mm kino juosta, kuri tarsi imituoja sovietinės Lietuvos televizijos dokumentikoje naudotas technologijas bei sukuria distanciją su regimu vaizdu. Rezultatas – tapybiškas, vizualus ir subjektyvus žvilgsnis į utopinę praeitį ir pamažu nykstančią miesto dabartį.
Kaimietis
Countryman
Režisierius / Director: Deimantas Narkevičius
Scenarijaus autorius / Screen writer: Deimantas Narkevičius
Operatorius / Cinematographer: Audrius Kemežys
Montažo režisieriai / Editors: Jonas Juozapaitis, Deimantas Narkevičius, Audrius Kemežys
Muzikos autorius / Music by: Richard Wagner
Filmas „Kaimietis” plėtojamas per dviejų vienas kito nepažįstančių žmonių monologus. Šie monologai priklauso filmo herojui, jaunam skulptoriui, kuris ruošiasi išvažiuoti iš savo šalies, ir filmo herojei, studentei, kuri ką tik išvažiavo. Abu personažai nėra tipiški ekonominiai ar politiniai imigrantai. Juos sieja bendras naujų patyrimų bei naujo kultūrinio konteksto troškimas. Jaunuoliai rausiasi po kiekvienam svarbius dalykus, pernelyg nepaisydami linijinio pasakojimo. Vizualinė filmo struktūra kuria šių dviejų dokumentinių pasakojimų vizualią įtaigą, nerodydama pačių pasakotojų. Skulptorius kalba rodydamas paties sukurto nacionalinio herojaus portretą, o studentės monologą lydi jos pirmų dienų svetimame mieste nuotraukos. Pirmosios kelionės, persikėlimo ir naujų patyrimų refleksijos lyginamos su paliktos vietos, miesto, kurį jie gerai pažįsta, vaizdais; nuo pirmųjų jų išvykimo momentų jis tampa prisiminimų objektu.
Gyvenimo vaidmuo
The Role of a Lifetime
Režisierius / Director: Deimantas Narkevičius
Operatorius / Cinematographer: Audrius Kemežys
Montažo režisieriai / Editors: Jonas Juozapaitis, Deimantas Narkevičius
Filme suderinti trys skirtingi pasakojimo būdai. Pirmasis – interviu su britų režisieriumi Peteriu Watkinsu, įrašytas jam gyvenant „savanoriškoje tremtyje“ Lietuvoje. P. Watkinso kalbą apie kūrybą, filmus, artimą santykį tarp biografijos ir kūrybiškumo keičia Mindaugo Lukošaičio piešti Lietuvos peizažai, tarp kurių – Grūto parkas su socialistinėmis pokario skulptūromis. Trečiasis filmo elementas – Anglijos miesto Braitono archyvuose rasta filmuota medžiaga, kurioje mėgėjas entuziastas užfiksavo savo miesto gyvenimą. Deimanto Narkevičiaus filmo struktūra jungia šiuos, rodos, nesugretinamus komponentus. Tiek P. Watkinsas, tiek D. Narkevičius skeptiškai vertina vaizdus, kurie tradiciškai suvokiami kaip autentiški. Nepriklausomai vienas nuo kito, šiedu menininkai kuria filmus, stengdamiesi dekonstruoti konvencionalią vaizdinę istorinių liudijimų retoriką ir ieškoti kino kalbos, kuri nepajungia istorijos ideologiniam supanašėjimui ar žiniasklaidos modifikacijoms.
Kartą XX amžiuje
Once in the XXth Century
Režisierius / Director: Deimantas Narkevičius
Filmas „Kartą XX amžiuje“ sukurtas naudojant Lietuvos televizijos archyvinę medžiagą, kurioje užfiksuotas Lenino paminklo nukėlimas Lukiškių aikštėje. Sovietinės epochos pabaigoje iš viešųjų erdvių buvo pašalinta daugybė komunistinių veikėjų skulptūrų – taip išreikštas perėjimas į naujus laikus. Virš džiūgaujančios minios Vilniuje kabančios Lenino skulptūros vaizdas tūkstančius kartų buvo pakartotas visame pasaulyje ir tapo Sovietų Sąjungos žlugimo simboliu. Bet režisierius šiuos kadrus filme parodo atvirkštine tvarka ir sukuria įspūdį, jog Lenino statula pastatoma publikai plojant. Filme tiriamas asmenybės ir ideologinės simbolikos kultas, kuris, turėjęs pasibaigti prieš dešimtmečius, tebėra aktualus ir šiandien.